Træning i det kolde!

Når man befinder sig i lande hvor naturen ikke altid tillader træning udenfor, som det heller ikke altid er i Danmark, men slet ikke i Sverige og Norge (i store dele af landene), så man jo finde på andre måder at træne på. Inden mig og Sanne tog til Norge, var vi van til at kunne løbe stort set hele året, men da vi kom til Norge og fandt ud af at der jo faktisk var sne næsten hele året (vi befandt os i flere forskellige byer, som ligger meget nord Norge). Der var faktisk først da vi flyttede ind deroppe, at det gik op for os, at vi måtte ændre meget på vores trænings vaner, hvis ikke vi skulle glemme dem helt. Der gik dog ikke længe før vi blev enige om, at det ikke ville være en læsning at droppe træningen, da vi fik smagt på deres gode mad.

Løsningen på problemet?

Den første løsning som vi kunne benytte os af, var at tage mere og bedre løbetøj på, og så kunne vi løbe på de lukket veje og benytte løbebånd, hvor der dog stadig blev fjernet sne. Herudover stødte vi også på den dejlig træningsform, som de lokale benyttede meget, nemlig hvor man påfører sig ketcher-sko, som gjorde at man kunne gå på sneen – hvis man fik fat i nogle mindre af disse, så røg man automatisk lidt ned i sneen, hvilket fik det til at føles som at løbe under vand – og tro mig det er god træning.

flotte spor efter en god træning

Efter vi er kommet hjem, har vi savnet denne træningsform så meget, at vi er begyndt at løbe under vand samt svømme 4-5 gange om ugen – det er en helt fantastisk træning, som har haft rigtig gode resultater på os begge.